Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Blog > Proč vůbec mít webové stránky v roce 2023?

Proč vůbec mít webové stránky v roce 2023?



Někdo ji musí mít se zákona. Někdo si ji nechal udělat protože jeho kamarád ji má taky. Někdo ji chce kvůli prestiži. Někdo chce víc poptávek. Někdo chce prezentovat nový produkt nebo službu. Každý si doplňte to svoje.

 

Představte si webovou stránku jako výkladní skříň. Ta musí svou krásou a čistotou zaujmout toho správného kolemjdoucího. Musí v zákazníkovi vzbudit myšlenku "Týjo, tuto prodejnu bych rád navštívil."

 

Jestliže nedostanete zákazníka do krámu, nemůžete mu ukázat co děláte lépe než ostatní.

 

Bacha. Není web jako web.

 

Proto se vyplatí rozlišovat web na: výkonnostní, prezentační či informační.


Proč? Přístup ke každému z nich je velmi odlišný. Prezentační čili imidžový web stačí vytvořit a tím máte vyhráno. Pro výkonnostní web znamená dokončení webu pouze začátek nikdy nekončící cesty.

 

Weby, které mají generovat poptávky jsou specifické tím, že se s nimi musí pracovat v rámci online marketingu (SEO, PPC, CRO, UX, kvalitní Copy)

Jinak se stane co? No to je právě ono. Nestane se vůbec nic.

 

Budete čekat na poptávky, které nikdy nepřijdou.

A to přece nechcete, když je cílem webu generovat byznys.

 

 

Napadla mě jedna analogie.

 

Představte si, že si otevřete krámek uprostřed pouště. Nikde nikdo. Kromě velbloudů a škorpiónů k vám asi nikdo nepřijde. To není dobré pro byznys. Teda jenom pokud vaše cílovka nejsou velbloudi.

Nějak tak dopadne váš web, když od něj očekáváte výkon, ale očekáváte, že to bude fungovat bez investic do výkonnostního marketingu.

 

Teď si představte, že máte krám na Pařížské ulici v Praze. To už je jiná písnička. Svoji lokalitou krám láká tu správnou cílovku. A na rozdíl od velblouda je ochotna zaplatit za váš produkt, i když si řeknete o nekřesťanské peníze. A jelikož je váš krámek v epicentru dění. Vaše návštěvnost bude vysoká.

To by byla druhá analogie k tomu jak můžou vypadat webové stránky s podporou kvalitního online marketingu.

 

Je důležité si pamatovat, že cesta na první pozice je dlouhý, nikdy nekončící proces. Vaše konkurence do webu šlape pořád a proto nesmíte usnout na vavřínech.

 

Naprosto zásadní je mít jasno ve vašich očekáváních. Má web návštěvníka informovat? Nebo chcete po návštěvníkovi aby vám zavolal nebo poslal poptávku? Nebo ho chcete přesvědčit o návštěvě prodejny?

 

Když si ujasníte tento elementární cíl, váš designer i peněženka vám poděkují.

 


Komentáře


Žádné komentáře doposud nebyly přidány.

Přidat komentář

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat za účelem odpovědi. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů