Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Blog > Proč mít web v roce 2021?

Proč mít web v roce 2021?



Webové stránky jsou jako výkladní skříň každé společnosti nebo samosprávy. Jejich primárním úkolem je poskytnout návštěvníkovi informace, které hledá,  nicméně zde narážíme na nutnost rozdělit různé druhy webů. Jejich dělení je zásadní hlavně proto, že ne každý web byl vytvořen ze stejného důvodu a za stejným účelem.


Vizitkové weby

Ty jsou specifické svojí jednoduchostí. Jde primárně o to hlavně, aby hezky vypadaly. Aby byly zobrazitelné na telefonech a tabletech (responzivní). Aby obsahovaly zabezpečovací protokol HTTPS. Jinými slovy, jejich majitel od nich neočekává nic jiného, než prezentaci. Když někoho na jejich web odkáže, ať tam najde odpovědi na otázky jako:

Co firma dělá? Jak vypadají ukázky jejich prací? Kde je kontakt?

A to je celé.

Mimo to se také často stává, že se po jeho dokončení majitel neobtěžuje web aktualizovat. Dalo by se říci, že po dokončení leží ladem klidně i několik let.

A připadá se zeptat, proč?

Logiku to má. Budu opakovat, že cílem je jednoduše prezentovat a pokud majitel nemá šikovnou asistentku, která by mu s vkládáním pomohla, nemá důvod soustředit svoji pozornost na něco co mu "chleba na stůl" nepřinese.

 

Weby pro samosprávy

Samosprávou jsou z pravidla obce a ty musejí dle zákona mít webovou prezentaci.

V čem jsou specifické?

Tím, že spadají pod legislativní rámec české republiky a tím musejí "odfajfknout" určité legislativní parametry. Těmi jsou například: úřední deska, poměrně nový zákon o přístupnosti či nová vyhláška o povinně zveřejňovaných informacích. 

Jejich cílem je primárně: rychle a efektivně předat občanům informace o dění v obci.

"COVID sem COVID tam, COVID všude kam se podívám."

Když se podíváme na nikdy neustupující COVID tématiku z hlediska webových stránek, tak se bavíme o informovansti občanů o vládních opatřeních. A právě kvůli této potřebě agilní komunikace, jsou weby samospráv často propojeny s mobilními aplikacemi, díky nimž občané dostávají upozornění či SMSky přímo do jejich telefonu. 

Pro naplnění cílů přehlednosti a jednoduchosti webu se používají nástroje jako například: UX (uživatelské testování), fulltextové vyhledávání, virtuální prohlídky nebo jsou trendem digitální informační panely.

Panely jsou externí jednotkou pro komunikaci mezi samosprávou a občanem. Pro úplnou představu jsou to takové "tablety na nožičkách" a tím nahrazují veškeré nástěnky, na které byly naše babičky navyklé.

 

Obchodní weby

Když se řekne obchodní web, co vám vejde na mysl? Alza? Rohlík? Notino? Je to přesně tak.

Pro zjednodušení se jedná se o weby, které mají za úkol "prodat". Nemusí se nutně jednat o eshop, i když eshopy sem samozřejmě patří. Může to být strojírenská firma, která chce přes web generovat poptávky na jejich výrobky. Nebo to může být zaměstnavatel, který chce přilákat lukrativní zaměstnance.

Nebavíme se tedy čistě o "hard" konverzích. Alternativní cíle webu může být třeba edukace. Může porovnávat nejlepší cenu pro koncového zákazníka (Heureka) nebo se třeba jedná o diskuzní portál.

Co je nutné u obchodních webů rozlišit, je jejich dlouhodobý rozvoj.

Na rozdíl od webu vizitkového, kdy jeho dokončením proces končí, u webu obchodního je spuštění webu pouze začátek cesty. Právě proto jsou zde často zmiňovány pojmy jako SEO (optimalizace nalezitelnosti) linkbuilding (budování portfolia externích a interních odkazů) PPC (placená reklama ve vyhledávačích) nebo třeba reklama na sociálních sítích.

Práce na takovém webu je otázka specialistů či agentur, která vyžaduje velkou expertizu. Z pravidla se majiteli nevyplatí ani polemizovat nad tvorbou obchodního webu pokud: a) nemá dostatečný kapitál na specialisty b) pokud nemá dostatek času, který by mohl věnovat samostudiu 

Výhodou online prostředí je jeho měřitelnost. Díky nástrojům jako Google Analytics je možné dosledovat zda-li se investice vyplatila. Jak říká digitální marketér u Googlu Avinash Kaushik: 

“A benchmark for you: If you are not spending 30% of your time in 2013 with data, Ms./Mr. Marketer, you'll fail to achieve professional success.”

 

TT

 

Zdroje

https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2019-99

https://cs.wikipedia.org/wiki/HTTPS

https://www.w3schools.com/html/html_responsive.asp

https://www.mobilnirozhlas.cz/

https://analytics.google.com/analytics/web/#/p288961603/reports/reportinghub


Komentáře


Žádné komentáře doposud nebyly přidány.

Přidat komentář

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat za účelem odpovědi. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů